Wydarzenia 2016/2017 / Zielona szkoła w Chłapowie

Sprawozdanie z zielonej szkoły w Chłapowie

W dniach od 7 do 17 V bieżącego roku nasza klasa – 5a oraz trzy inne wybrały się wraz z opiekunami na zieloną szkołę do Chłapowa.
7 V punktualnie o godzinie 22:15 zebraliśmy się przy budynku Dworca Głównego. Następnie udaliśmy się wszyscy w kierunku peronu, na który miał wjechać pociąg do Gdyni Głównej. Po pożegnaniu się z rodzicami, weszliśmy wraz z nauczycielami do pociągu i zajęliśmy swoje miejsca.  Wyruszyliśmy o godzinie 22:50. Jechaliśmy całą noc.
Drugiego dnia wycieczki, tj. 8 V przyjechaliśmy do Gdyni Głównej o godzinie 8:03. Następnie udaliśmy się autokarem do naszego Ośrodka „Baltic Sport” w Chłapowie. Na miejsce dojechaliśmy o godzinie 9:30. Po zjedzeniu śniadania poszliśmy zwiedzać naszą okolicę i przywitać się z morzem. Widoki i woda wywarły na nas duże wrażenie. Pobiegaliśmy, pełni radości wróciliśmy do naszego ośrodka i zjedliśmy obiad. Po spożyciu posiłku udaliśmy się na świetlicę, gdzie nauczyciele przypomnieli nam zasady bezpieczeństwa. Następnie otrzymaliśmy klucze do swoich pokojów. Rozpakowaliśmy nasze torby i odpoczęliśmy po długiej podróży. O godzinie 18:00 odbyła się kolacja. Później dostaliśmy zadanie wymyślenia nazwy naszego pokoju i wybranego okrzyku. Była to dla nas miła zabawa.
Trzeciego dnia wycieczki, tj. 9 V obudziliśmy się o godzinie 7:15. Następnie udaliśmy się na śniadanie w formie szwedzkiego stołu. Potem odbyły się lekcje matematyki i języka polskiego. Pełni wiedzy i mądrości poszliśmy na plażę, gdzie nasza klasa V a wymyśliła zabawę o nazwie „klucha”. Najlepszą atrakcją w tym dniu był spacer do Władysławowa, podczas którego mogliśmy podziwiać piękny krajobraz, przy okazji zrobiliśmy zakupy w sklepie. Później spędziliśmy miło czas na dyskotece oraz podczas gier i zabaw na boisku.
Środę zaczęliśmy od śniadania. Następnie nasza klasa – 5 a z pozostałymi udały się na wycieczkę do Trójmiasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Skweru Kościuszki w Gdyni, ulubionego miejsca spacerów i wycieczek, tam również poznaliśmy naszego przewodnika. Potem ruszyliśmy w kierunku portu rybackiego. Zachwyciliśmy się pięknem żaglowca „Dar Młodzieży”. Duże wrażenie zrobił na nas również okręt ORP „ Błyskawica”, który jest pływającym muzeum. Po drodze zobaczyliśmy pomnik Leonida Teligi. Od pana przewodnika usłyszeliśmy, że był on pierwszym Polakiem, który samotnie opłynął Ziemię. Następnie udaliśmy się do katedry w Oliwie, która słynie ze swoich wspaniałych organów. Wysłuchaliśmy z powagą koncertu z ruchomymi figurami świętymi.
Kolejnym punktem zwiedzania był Gdańsk, do którego dotarliśmy autokarem. Udaliśmy się na Westerplatte, gdzie podziwialiśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża. Dowiedzieliśmy się, że został on wzniesiony ku pamięci poległych bohaterów. Potem spacerowaliśmy piękną ulicą Długą, robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Duże wrażenie zrobiła na nas Fontanna z Neptunem, Złota i Zielona Brama oraz Dwór Artusa, przy którym pan przewodnik zrobił nam pamiątkowe zdjęcie z nauczycielami. Zachwyciliśmy się również urokiem kościoła Mariackiego. Nigdy nie zapomnimy tego cudownego widoku Gdańska. Po pełnym wrażeń dniu powróciliśmy do naszego ośrodka.
Piątego dnia wycieczki, tj. 11 V po pobudce o godzinie 7:15, posprzątaliśmy swoje pokoje. Następnie poszliśmy na śniadanie. Później odbyły się lekcje. Największą atrakcją tego dnia były zajęcia z zumby. Wszyscy bawiliśmy się doskonale razem z naszą panią wychowawczynią. Wieczorem odbył się seans filmowy, który zakończył ten dzień.
W czwartek poszliśmy na pieszą wycieczkę do Latarni Rozewie. Po drodze zatrzymaliśmy się, aby kupić pamiątki oraz zobaczyć Gwiazdę Północy w Jastrzębiej Górze. Dowiedzieliśmy się, że jest to teren najbardziej wysunięty na północ w Polsce. Po dotarciu do celu można było wejść na najwyższe piętro latarni morskiej oraz ujrzeć w pomniejszeniu wszystkie latarnie w Polsce.  Było to dla nas niesamowite przeżycie. Potem powędrowaliśmy w kierunku naszego ośrodka.
Siódmy dzień wycieczki, tj. 13 V upłynął nam na sportowo. Najpierw udaliśmy się na basen. Nasza klasa grała w wodną siatkówkę. Następnie po zjedzeniu obiadu odbyły się zajęcia kickboxingu. Na koniec dnia zebraliśmy się wszyscy przy ognisku. Śpiewaliśmy piosenki, piekliśmy kiełbaski, największą jednak atrakcją było przedstawienie inscenizacji. Pełni radości udaliśmy się do naszych pokojów.
W sobotę- 14 V po dobrym śniadaniu nasza klasa 5 a wraz z innymi wyruszyła do portu rybackiego we Władysławowie. To jedno z najatrakcyjniejszych miejsc spacerowych w tej części Kaszub. Następnie podziwialiśmy  Aleję Gwiazd Sportu i falochron, który jest doskonałym punktem widokowym na port, Bałtyk oraz plażę. Potem udaliśmy się na mszę do kościoła. Po obiedzie poszliśmy na brzeg  morski. Moczyliśmy nogi w morzu oraz wspaniale upłynął nam czas przy grach i zabawach.
Dziewiąty dzień, tj. 15 V spędziliśmy na Półwyspie Helskim. To fantastyczne miejsce. Udaliśmy się do fokarium, głównej atrakcji Helu. Z wielką przyjemności uczestniczyliśmy
w pokazie karmienia zwierząt. Następnie popłynęliśmy w rejs statkiem po Zatoce Puckiej. Mieliśmy okazję podziwiać piękne widoki.
We wtorek wstaliśmy jak zwykle o godzinie 7:15. W tym dniu spotkaliśmy się z rdzennym mieszkańcami Kaszub. Uczestniczyliśmy w prelekcji na temat bursztynu. Byliśmy zachwyceni pomysłowością bursztynnika. Następnie odbył się chrzest morski. Wszyscy dzielnie szukaliśmy skarbów. Potem została zorganizowana pożegnalna dyskoteka.
17 V rozpoczęliśmy od spakowania swoich bagaży. Następnie udaliśmy się na ostanie śniadanie. Jedzenie smakowało nam jak nigdy. Później odbył się pożegnalny apel z nauczycielami, na którym rozdano nagrody za konkursy, a gdy poszliśmy pożegnać się
z morzem, niektórym zakręciła się łezka w oku. To był ostatni punkt programu naszej wycieczki, wróciliśmy do ośrodka i wyruszyliśmy autokarem do Gdyni. Będąc na miejscu zjedliśmy posiłek w McDonald’s, a następnie udaliśmy się do pociągu. Po ponad pięciu godzinach jazdy dotarliśmy do Krakowa.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do naszego ukochanego miasta. Przekonaliśmy się, że odpoczywając i bawiąc się, również możemy wzbogacać swoją wiedzę. Zielona szkoła jest więc mądrą rozrywką i bywa interesującą przygodą podczas roku szkolnego.